יום שבת, 7 ביולי 2018

הפסטיבלים של ציורי תלת מימד ואומנות רחוב בישראל

אחד מן הטרנדיים הדשים בתחום אומנות רחוב הוא פסטיבלים של גרפיטי וציורי תלת ממד. מדובר גם על הפסטיבלים של אומן בודד כמו הפסטיבל "ציורי רצפה בתלת מימד בדיזנגוף סנטר" שכל הציורים צוירו ע''י אמנית ישראלית אנה קוגן - http://cafe.themarker.com/post/3433398 , וגם על פסטיבלים גדולים שאוהדים המון אמנית כ"פסטיבל עפולה הבינלאומי לציורי מדרכות" - https://goo.gl/r6KWJp ו"פסטיבל הגרפיטי בחיפה" - http://huzot.co.il/graffiti ופסטיבלי גרפיטי שכל הזמן מתקיימים ברחוב נחלת בנימין בתל אביב.
משנה לשנה יש יותר ויותר פסטיבלים מהסוג הזה. בחלק מן המקרים אומני רחוב מופיעים ביחד עם רקדנים, ליצנים, זמרים ועוד הרבה סוגי אומנים אחרים. לתופעה הזאת יש גם היגיון מסוים. אנשים כן באים לאכול ולשתות ולשמוע מוזיקה ואולי אפילו קצת לרקוד, אבל כל אלו אי-אפשר לפרסם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגראם. חייבים להצטלם מול איזשהו אובייקט מעניין. והנה זה באה, ציורי רצפה תלת מימד או גרפיטי צבעוני וחסר רחמים!
לתשומת לבכם גלריית התמונות של הציורים שכן ניתן לראות בארץ בכל מיני פסטיבלים. עגב, השנה יש עוד שתי פסטיבלים שמומלץ לבקר: "פסטיבל עפולה הבינלאומי לציורי מדרכות" – 25-27.09.2018 , ו"פסטיבל תרבות הרחוב הבינלאומי" – 30.08.2018. לשניהם כניסה כמובן חופשית!